Fridas mat

Precis när du trodde att det omöjligt kunde finnas fler matbloggar så kom det en till.

Vattenmelonslushie

Som några av er vet och andra nog har anat har jag inte varit hemma den senaste tiden. Jag och sambon stack till Finland den 27:e juni och kom inte hem förrän i onsdags. Vår resa kommer att få ett par egna inlägg i framtiden, idag bjuder jag istället på ett riktigt fint recept som är perfekt för varma dagar! Nu är det förvisso ingen riktig sommarvärme just nu, men jag hoppas att den kommer tillbaka så snart som möjligt.

Inspirationen till den här slushien kommer från den finfina frukostbloggen 365 days of breakfast.

Vattenmelonslushie, 1 glas

2,5 dl vattenmelon, skurna i mindre bitar

1,5 dl äppeljuice av bra kvalité, jag använder Tropicana Cloudy Apple

Gör så här:

  • Se till att vattenmelonen inte har kvar några kärnor. Lägg melonbitarna i en plastpåse i frysen ett par timmar.
  • Mixa melonen med juicen. Häll upp i ett glas och servera genast.

Och eftersom temat för Månadens Sötsak i juli är rosa, så får det här bli mitt bidrag.

6 svar till “Vattenmelonslushie

  1. En Smak Av Karin juli 15, 2011 kl. 3:31 e m

    Det där låter verkligen sjuuuukt gott! Förstår om det passar perfekt en varm sommardag 🙂

  2. Ping:Pretty in pink | Söta saker

Lämna en kommentar