Fridas mat

Precis när du trodde att det omöjligt kunde finnas fler matbloggar så kom det en till.

Glutenfria kladdkakemuffins med dumle

De här muffinsarna har jag gjort två gånger den senaste veckan, dels i fredags och sen igen igår. I fredags gjorde jag dem även laktosfria, eftersom jag hade två laktosintoleranta vänner på besök.

Här är en ganska suddig bild från i fredags, och som ni ser serverade jag även en skål med chokladfrosting till muffinsarna. Man fick helt enkelt kladda på precis så mycket frosting som man själv ville ha.

Kladdkakemuffins med dumle, 12 st

100 g  smör

2 ägg

2½ dl strösocker

1,5 dl glutenfritt mjöl

1 tsk vaniljsocker

4 msk kakao

12 st dumlekolor

Gör så här:

  • Smält smöret.
  • Blanda ihop alla övriga ingredienser och häll till sist ner smöret.
  • Häll smeten i muffinsformar, fyll dem till hälften. Tryck ner en dumle i varje muffin.
  • Grädda i 200 grader, mitt i ugnen i ca 10 minuter.
Ett svar till “Glutenfria kladdkakemuffins med dumle

  1. Cecilia juni 3, 2011 kl. 5:16 e m

    Åh, kladdkaka OCH Dumle, genious!

Kommentera

