Fridas mat

Precis när du trodde att det omöjligt kunde finnas fler matbloggar så kom det en till.

Helgen

Nu har jag inte bloggat på ett par dagar och det beror på att jag har haft en mycket trevligt helg men knappt lagat någon mat alls. Eller ja, ingen mat värd att blogga om i alla fall.

Igår var vi på en hemskt trevlig födelsedagsfest för två kompisar och åt marsipantårta, macaroons och praliner, allt hemmagjort. Tokigt gott och jag längtar tills jag får en anledning att baka för ett kalas själv (Bengt fyller år i maj, tror ni att jag kan tvinga honom att ha ett tårtkalas?). Idag har vi njutit av strålande solsken och jag har till och med fått lite fräknar, underbart!

Nu när jag inte har några recept att bjuda på tänkte jag ändå lägga upp en bild på dagens middag, även om den kanske inte är så bildskön. Gott var det i alla fall!

Kalkonchorizo, ugnspotatis och cole slaw.

Och nu har vi en påskvecka framför oss! Då måste jag ju naturligtvis baka lite påskrelaterade godsaker, eller hur?

Kommentera

