Fridas mat

Precis när du trodde att det omöjligt kunde finnas fler matbloggar så kom det en till.

Utflykt en blåsig torsdag

Idag blåser det stormvindar över Östgötaslätten, så varför inte ge sig ut på en liten utflykt? Ja, det var ungefär så som jag, min mamma och min syster resonerade idag och kom fram till att det var en alldeles lysande idé. Ett ställe vi gärna återkommer till är Brunneby Musteri och då framför allt deras fina gårdsbutik. I samma hus som butiken ligger Restaurang Bettina dit vi gick först för att äta lunch. Jag åt en väldigt god grillad panini med klyftpotatis och tzatsiki, till det drack jag Brunnebys egna mineralvatten som är fantastiskt gott!

Efter mat och kaffe gick vi en trappa ner till gårdsbutiken, och där finns det grejer vill jag lova! Saft, cider, must, nektar, sylt, marmelad, honung, te, kaffe, kryddor, senap, bröd, godis och mycket, mycket mer.

Efter lite provsmakningar och en hel del inköp gav vi oss ut i stormen igen för att ta oss till nästa anhalt.

Nämligen Ljungsbro och Cloetta! Här tillverkas inte bara en väldig mängd godis, det finns även en härlig chokladbutik som säljer ordinare sortiment men även andrasortering till lite billigare priser.

Godis i långa banor!

Okej, jag skulle egentligen inte handla någonting men det är ganska svårt att hålla sig när man är på två så härliga ställen.

Från Brunneby: Päroncider, mineralvatten, svartvinbärssaft, jordgubbssylt och sötlakrits.

Från Cloetta: Center Saltlakrits, Sockerbitar Lyx och Kanonsalt.

Och det var min torsdag, än så länge. När Bengt kommer hem ska vi storhandla och det är ju ett äventyr i sig.

3 svar till “Utflykt en blåsig torsdag

  1. Jen april 7, 2011 kl. 6:11 e m

    Åh va gott de såg ut!

  2. KarinW april 7, 2011 kl. 8:59 e m

    Hallå Frida!
    Gissa om jag blir nyfiken på dina bilder nu…..kan inte se en enda! Det måste vara något fel hos mig eller? Jag försöker om en stund igen!

Kommentera

