Fridas mat

Precis när du trodde att det omöjligt kunde finnas fler matbloggar så kom det en till.

Bakstopp

Min sambo har infört bakstopp här hemma, vilket innebär att jag inte får baka bröd, bullar eller kakor på ett tag. Det är inte så att han gör det för att vara elak, det är snarare så att frysen är knökfull med allehanda bakverk. Och jag måste hålla med honom, det kan ju vara bra att få plats med lite annat i frysen också.

Jag gjorde en liten snabb inventering och hittade kokosbitar, vaniljbullar, katalaner, semmelbullar, kalljästa vetebullar, bullar med mandelmassa, formfranska, snabbt bröd med bikarbonat samt några isiga lussekatter, så han var uppenbarligen inte helt ute och cyklade när han föreslog ett bakstopp. Vi får väl fika på duktigt framöver helt enkelt så att jag kan baka lite igen.

3 svar till “Bakstopp

  1. Emilia april 6, 2011 kl. 5:19 e m

    Haha, ja ibland kan det behövas bakstopp. När jag har orimligt mycket kakor och bullar hemma så tar jag med mig det till skola/jobb, det är alltid lika uppskattat 🙂

  2. MÅ Gott, Åsa april 7, 2011 kl. 11:39 f m

    Hos oss går nästan allt åt innan det nått frysen, tyvärr för ibland skulle det vara gott att kunna ta fram lite fika!

    Ni får bjuda in till frystömmarkalas för bakstopp låter ju inte roligt! =)

Kommentera

